وقائع مصرية

وقائعى باللغة العربية

الذكرى الاربعون

في 4 يونيو 2007

الذكرى الاربعون قادمة فى  اقل من 24 ساعة و انا على استعداد لها

الحمد الله تمت اضافة العديد من المواد فى الفترة الاخيرة

اولا تمت اضافة القانون الاسرئيلى فى قسم القانون حول جرائم الحرب

ثانيا فى قسم حرب 67 تمت اضافة اقسام مهمة جدا

عن عدد الاسرى و عن بعثة الاهرام المنسية و الادعاءات الاسرائيلية

فى قسم الافلام تمت اضافة تقرير قناة الجزيرة حول حرب 67 مع شهادة مهمة للغاية لاحد المحاربين

8 responses to “الذكرى الاربعون

  1. shaimaa كتب:

    كان نفسي اساعدك في موضوع الشهادات دا بس الوحيد اللي اعرفه وكان في الحرب دي مات من اكتر من 10 سنين ومحدش فاكر اي حاجه من اللي كان بيحكيه غير تخاطيف كلام

    بس فين البانرات علشان نحطها؟؟

  2. كبير المتشردين كتب:

    لو محتاجة الفيلم الاسرائيلي روح شاكيد وتقرير كامل بشهادة الاسرائلين موجودين الاتنين علي اليوتيوب واحد من انتاج الام بي سي والتاني الفيلم الشهير صاحب الضجة في الاونة الاخيرة لو احتاجتي مساعدة انا تحت امرك

  3. zeinobia كتب:

    الله يخليك يا كبير بجد انا كنت فقدت الامل ان اجد الفليم الله يخليك لك الف شكر و تحية

  4. كبير المتشردين كتب:

    ده بالنسبة لروح شاكيد عموما يا ستي الجزء الي اترفع علي المواقع و المدونات مش كامل انا للاسف مش عندي تي في تيونر والا كنت وعدك اني ارفع الفيلم كامل عموما هحاول في اقرب وقت اني اعمله كامل علشان خاطرك بس في فيلم وثائقي مهم جدا عملته الام بي سي انتي تجاهلتيه هحاول اخلصه النهاردة وابعتلك اللينك وبيتهيألي يا ستي الموضوع مش مستاهل شكر اولا انا اخوكي الصغير ثانيا دي حاجة مش لشخصك دي حاجة لبلد في مصلحتنا كلنا انها تبقا احسن في كل وضع تحياتي

  5. كبير المتشردين كتب:

    اسف اسف انا عارف اني مزعج ده فيلم وثائقي انجليزي اسمه Follow Me – The Six Day War
    الفيلم من 11 جزء كتير بس الفيلم بجد يستاهل حاولي تشوفيه يمكن ينفعك










  6. zeinobia كتب:

    Thanks ya Kabeer so much ,they are so great

  7. مصري كتب:

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    شكرا كبير المتشددين على المجهود
    ولى طلب بسيط عندك لو تقدر تساعدنى:

    منذ فترةحوالى 8 سنوات شاهدت فيلما وثائقيا عن هزيمة 1967 وبالصوت والصورة من انتاج قناة ام بى سى
    وكان التعليق بصوت جورج قرداحى
    وهذا الفيلم يروى الاحداث من اول احتلال فلسطين حتى طلعة طيران اسرائيل67 ويظهر به
    السادة المسئولين من الجانبين حتى الملك حسين وعبد الناصر والملك فيصل وياسر عرفات وازمته مع الاردن
    وهذا الفيلم بصراحة اكثر من رائع و تعبت جدا من البحث عنه
    هل ممكن احد يساعدنى فى كيفية الحصول على نسخة

  8. zeinobia كتب:

    I saw this movie before , it is not from the MBC production more than a British production translated by the MBC ,I will try to find it for you

اترك رد

